داستان‌ها و یادداشت‌های خالد رسول‌پور
  صفحه اول   |   RSS   |   تماس

 

   

  آرشیو موضوعی
♣  درباره‌ی من و رمزآشوب
♣  داستان‌ها(15)
♣  داستانک‌ها(31)
♣  یادداشت‌ها(87)
♣  ترجمه‌ها (3)
♣  هیچکدام(3)
♣  از زبان دوستان (23)
♣  از زبان ديگران(21)
♣  آرشیو هر هفته یک نویسنده
♣  آرشیو ده‌ ماهه مجله رمزآشوب
  آخرين مطالب سايت
♣  یوسف‌آباد خیابان سی‌ؤسوم
♣  سین‌خوانی ِ حس‌ها!
♣  هيچكاك، زير ناخن‌هايي كه يكي‌يكي بر دسته‌ی مبل فرود مي‌آيند!
♣  یادآوری چند تز ِ پیش پا افتاده به یک دوست ِ داستان‌نویس
♣  روسیاهی ِ گذار!



دانلود مجموعه داستان
"روسپی زیر ِ ناخن"
نوشته‌ی خالد رسول‌پور



دانلود مجموعه یادداشت
"در آشوب رمزها"
نوشته‌ی خالد رسول‌پور




مطرود


نصور، آرشیو مقاله های فارسی


بخش پیوندهای سایت، در حال بازسازی می‌باشد





نظر خوانندگان
7/26/2010 7:19:05 AM
ای ميل:
نشانی اينترنتی:
مجله ادبی نافه در شماره 2 دوره جدید ویژه تیرماه 89 در بخش ادبیات امروز جهان ، صفحه 72 تا 76 را به گفتگویی با اورهان پاموک نویسنده و برنده جایزه نوبل ادبیات 2006، اختصاص داده است. در بخش معرفی ارهان پاموک آمده است: « او در گفت و گو با یک روزنامه سوئیسی از کشتار صدها هزار ارمنی و ترک حرف زده بود. . .» این مجله که ادعای روشنفکری می کند چنان تحت تأثیر گفتمان مسلط ایران و جالب است گفتمان نفی و انکار ترکیه قرار گرفته که آگاهانه موضوع را تحریف نموده است. لازم است خوانندگان محترم بدانند که عین گفتار ارهان پاموک در مصاحبه‌ با نشریه سوئسیی Das Magazin این بود: «سی هزار کرد و یک میلیون ارمنی در این کشور کشته شده‌است. تقریبا هیچکس جرأت نمی‌کند اسمی از آن ببرد. اما من این کار را می‌کنم»(1)، که این موضع جنجال برانگیز پاموک موجب خشم نظام مسلط ترکیه و کمالیست های نژاد پرست شد. اما مجله شبه روشنفکری نافه این سخن پاموک را به نفع کمالیست ها، تحریف کرده است. مجله محترم باید بداند که آنچه به ژنوساید در ترکیه مشهور است هیچگاه کشتار ترک ها نبوده است و اگر نافه میخواست دل ترک ها را که اخیرا شدیدا طرفدار اسلام و فلسطین شده اند ، نگهدارد باید میگفت کشتار ارمنی ها و ترک های کوهی. چون مجله نافه نیک می داند که نژاد پرستی و انکار هویت کردها در ترکیه از مبانی اساسی کمالیست هاست تا جایی که کر دها را ترک کوهی نام نهاده اند. آیا نگفتن حقیقت به معنای تأیید انکار حقیقت نیست؟ نافه به کشتار ارمنی ها اعتراف می کند اما عنوان کرد را به ترک تغییر داده است عینا مانند آنکه روزی نویسنده ای از جنس نافه بنویسد اسرائیلی ها لبنانی ها و صهیونیست ها را می کشتند.
 
قاسم 10/25/2009 6:53:37 AM
ای ميل: Qasem_meshkinshahr@yahoo.com
نشانی اينترنتی:
من با نظر آقای رضا ( آتیلا ) کاملا موافقم و امیدوارم که شما نویسنده عزیز نیز دست از این بی عدالت گویی بردارید چرا که همین ارمنی های حق به جانب همین الآن دارند در زمینهای اشغالی آذربایجان ( قره باغ ) جنایت انجام می دهند و مردم قره باغ را می کشند و به نسل کشی می پردازند و مساجد را تبدیل به تویله کرده اند و در مساجد خوک پرورش می دهند. در ضمن باید به آقای امیر مهاجر بگویم که نفهم خودتی و بابات .
البته ان شاء الله که امام زمان به زودی ظهور می کند و دیگر این گونه بحثها را نخواهیم شنید که مثلا ترکیه ارمنی ها را کشته یا ایرانی ها یونانی ها را .
اللهم عجّل لویک الفرج
 
آتیلا 1/2/2008 12:31:57 PM
ای ميل: Ir_realman
نشانی اينترنتی:
باسلام
من به عنوان یک ترک(زنجان) در مورد نوشته هایتان در مورد دولت عثمانی اعتراض وارد میکنم، دولت عثمانی به عنوان آخرین امپراطوری بزرگ مسلمانها که دروازه های اروپا را برای اسلام گشوده و به امپراطوری 1000 ساله بیزانس پایان داده است و قدرتمندترین امپراطوری اسلامی زمان خویش حکمرانی کرده و این افتخار را برای مسلمان کسب کرده است که حداقل دولت اسلامی بوده که غرور مسخره اروپاییان را از بین ببرد، بسیار قابل محترم است. شما امپراطوری خالی از کشتار در هیچ جای دنیا نخواهید داشت. لازمه امپراطوری کشت و کشتار است.چرا هیج یک از امامان معصوم برای کشور گشایی نجنگیند.چون لاجرم میبایستی به کشت و کشتار دست بزنند.
اگر آخرین امپراطوری اسلامی "دولت هخامنشان "بود برایتان افتخار آمیز بود. حالا که این ترکان مقتدر حکومت کردند ، دولت توخالی شده است.
این چه دولت توخالی است که مقتدرانه 700 سال به عنوان ابرقدرت دنیا در اروپا، آسیا و آفریقا حکم رانی کرده اند؟کدام دولت یا قوم یا سلسله را میشناسید در تاریخ که چنین حکومت عظیمی را ایجاد کنند؟
حکومت مسخره هخامنش که در آن پدر با دختر ازدواج میکند، و به وحشیانه ترین صورت به یونان حمله میکند(فیلم 300 بازگو کننده این حقیقت است، این فیلم که دست نشانده ترکها نیست)، تنها 230 سال حکومت کرده است.
شما کل امپراطوری پارسها را قبل و بعد اسلام جمع کنید تنها به انداز حکومت عثمانی نمیرسد تا چه به اینکه بخواهید در مورد توخالی بودن این دولت مقتدر و عابروری مسلمانان صحبت کنید. خواهشا تعصبات بی جای فارسی را کنار بگذارید.
با تشکر
رضا(اتیلا)

 
ظاهر 10/15/2007 4:19:35 AM
ای ميل:
نشانی اينترنتی:
من به عنوان يك كرد مي گويم كه ما هيچ دشمني با ترك ها نداريم بلكه اين
پان تركيسم هاي متعصب هستند كه با ما دشمني دارند .آنها با چشم پوشي از حقيقت حرفهايي مي زنند كه حتي براي خودشان هم قابل توجيه
نيست.پاموك و ياشار كمال و ... به اين حقيقت اشاره كرده والبته كه بيان
اين واقعيت ها باب طبع شونيسم هاي ترك نيست.
 
پری 2/16/2007 2:57:32 AM
ای ميل: aban_21_j@yahoo.com
نشانی اينترنتی:
سلام.اولین وبلاگی است که می بینم به آنچه که باید پرداخته به دور از ولنگاری های سایر وبلاگها.اما بر خود واجب می بینم چند نکته را خدمتتان متذکر شوم.ترکها هم مثل ما رسم الخط درستی نداشتند و تغییر دادن آن گامی به جلو بود و همه مان هم دیدیم که چه زود نتیجه داد.(گرفتن نوبل ادبیات)نکته دیگر استفاده از ترکیب مدرنیته وارداتی در نوشته تان است.چرا نمی خواهیم بپذیریم که غرب به یکسری از مسایل رسیده است و دوران گذارش را هم طی کرده.چه مانعی دارد که کشورهای عقب مانده از دستاوردهای آنها از تجربه آنها استفاده کنند.همانطور که آنها هم سالها قبل از فرهنگ و تمدن ما استفاده کردند و خودشان را از جهالت قرون وسطی بیرون کشیدند.حتما باید خودمان مدرنیته ای از نو بسازیم و صبر کنیم تا به پستمدرن برسیم و بعد پسامدرنی وگذاری دیگر و....مساله دیگر استفاده از ترکیب مذهب ستیزی است.دین یک امر شخصی است.هرجا و در هر برهه از زمان که امور شخصی را در اداره مملکت ها دخالت دادند هم خودشان و هم کشور و ملت را به قهقرا بردند.نمونه اش آلمان و هیتلر.جهان قربانی خودخواهی شخصی هیتلر شد.و مگر نه اینکه رنسانس و حیات دوباره ی اروپا با کوتاه کردن دست کلیسا از حکومت شروع شد.پس این اقدام ترکیه هم جزو اصلاحات مفید این کشور بود که برایش واژه ی مذهب ستیزی را اختراع کردند.برای رسیدن به مقاصد خودشان و نگه داشتن مردم در نا آگاهی است.اورهان پاموک فقط دارد ادامه ی راهش را می رود ،این ادامه ی رمان اوست.و چاره ای جز این ندارد که همه این رنج ها را به جان بخرد.هنر و به خصوص ادبیات از سیاست بیگاری می کشد کاری که اورهان کرد.
راستی ارومیه چه خبر؟
----------------------------------------
توضیح رمزآشوب
با سپاس دوست عزیز. جدّن خوشحال شدم از این‌که بالاخره، یکی پیدا شد که این متن را با دیدی بی‌طرفانه و اصولی نقد کند، بدون این‌که کسی را بالا بکشد یا زمین بزند. با همه‌ی مواردی که طرح کرده‌اید موافقم و من هم شکی نداشته‌ام که آن‌چه در ترکیه‌ی قرن بیست گذشته، همه منفی نیست؛ اما اگر دوباره در نوشته‌ی من دقت بفرمایید، می‌بینید که منظور من از مدرنیته‌ی وارداتی، دقیقن همان ظواهر آن بوده است وگرنه من هم شکی ندارم که مدرنیته بدون این‌که نیازی به وارد کردن داشته باشد خودش توسط مقدمات و ملزوماتش که عبارت از زندگی مدرن صنعتی، سازمان‌های مدرن اداری و اقتصادی، قوانین متبوع نظام بازار و ... وارد می‌شود. اما مدرنیته با مذهب نمی‌ستیزد، همان‌طور که با ملیت و قومیت هم سر ستیز ندارد بلکه آن دو و بیش‌تر مذهب را به خلوت شخصی افراد بازمی‌گرداند، به وجدان فرد، یعنی همان جای سازمانی‌اش؛ و این کار را نه با زور کشف حجاب و تخریب معبد، که در پروسه‌ای طبیعی و قانونمند با پشتوانه‌‌ی تاریخ، زمان و علم (تجربه) انجام می‌دهد. اساس مدرنیسم عقلانیت است ( بحث ابزاری یا انتقادی‌بودن این عقلانیت بماند) و این‌که هر فرد، هر ملت، هر گروه، و هر جامعه‌ای حق دارد در روندی دموکراتیک، آیین، سیاست، اقتصاد، اخلاق، زبان و ... خود را انتخاب کند و البته هر زمان که خواست تغییر دهد. ضمنن تغییر الفبا نبود که پاموک را به نوبل رساند بل‌که بودن ترکیه در قاره‌ی اروپا و پیوستن‌ احتمالی آن به اتحادیه‌ی دموکراتیک اروپا، نظرهای اروپاییان را به آن (و به ادبیاتش) معطوف کرده‌ و قطعن یک نویسنده‌ی ترکیه‌ای بیش‌تر از یک نویسنده‌ی ایرانی جلب توجه و خواننده می‌کند. البته من با تغییر الفبا اصلن مشکلی ندارم و اتفاقن آن را درست هم می‌دانم، اما نه به صورت انقلابی به هدف قطع ارتباط کامل با گذشته‌ و سنت‌ها (کاری که در ترکیه صورت گرفت). سنت‌ها را اگر به شیوه‌ای دموکراتیک، منطقی، زمان‌مند و عقلانی "مدرن" نکنیم، همان بلا سرمان می اید که آمد، و دارد سر ِ ترکیه هم می‌اید: با سرکوب، نمی‌شود مدرن شد دوست عزیز / باز هم سپاس
 
مهری 1/17/2007 2:20:26 AM
ای ميل: ES_mehri58@yahoo.com
نشانی اينترنتی: ES_mehri58@yahoo.com
آدم شجاع و ادیب قابل تحسینی است
 
هاکان 12/11/2006 2:04:57 PM
ای ميل:
نشانی اينترنتی: khordedare.com
نظر قبلي من رو تاييد نكرديد
اميدوار مروزي دقدقه آزادي بيان وجود نداشته باشد.
-----------
توضیح رمزآشوب: دوست عزیز نظر شما تایید شده و دقت نکرده‌اید. من هم مثل شما امیدوارم.
 
mousa 12/6/2006 11:10:20 AM
ای ميل: mousagnn@yahoo.com
نشانی اينترنتی:
با سلام بر اقای خالد خان
لطفا این موارد را در کشور خودمان هم مقایسه کنید وراه دوری نروید
افراط گری و ناسیونالیست کور و متعصبانه قوم به زعم خودشان اریا
عرصه را بر دیگر اقوام ایرانی تنگ کرده است
در مقالات بعدی به این مهم حتما بپردازید
متشکرم
 
هاکان 12/6/2006 1:46:51 AM
ای ميل:
نشانی اينترنتی: khordedare.com
با سلام و خسته نباشيد
من به عنوان يك ترك كه وطن خود را تركيه مي داند و به عنوان يك آتا تركيست كه به پدر بزرگوارم افتخار مي كنم و به نمايندگي از همان آتا تركيست هايي كه نويسنده اين وب سايت هر چه از دهنش در آمده به ما گفته بگويم كه من قبول دارم كه ما در آن زمان ارمني ها را زديم كشتيم و نابود كرديم و شايد نسل كشي كرديم اما چرا نمي گوييد آنها چه كردند همين ارمني ها بودند كه در آن اوضاع وخيم از پشت به ما خنجر زدند به نظر شما حقشان جز اين نبود ؟ اگر همين كار در فرانسه كه الان ادعاي نسل كشي ارمني ها بدست عثماني را قانون كرده انجام مي شد به نظر شما فرانسه چه مي كرد نه فرانسه بلكه تمام كشورهاي جهان همين كار را مي كردند و شايد هم بدتر
به اميد تركيه اي آباد بي نهايت آباد
و به اميد شادي روح پدر بزرگوارم كه با تحقق آرزوي اول دومي هم محقق ميشود
موفق باشيد
 
m 11/17/2006 1:49:12 AM
ای ميل: ozan_dr180@yahoo.com
نشانی اينترنتی:
Salam

Dar keshvar iran ham mellatha va
gomiyatha zendeghi mikonand ke be zabanhayeh mokhtalef sohbat mikonand
vali in zabanhayeh mikhtalef enkar mishavad
vali vakhti masaleyeh keshvari mesleh torkiyeh be miyan miyad va mosalmana va mosalmana sar dadeh mishvad
aya dir in keshavar ham mard peyda mishavad ke masalan be zaban farsi sohbat bekonad begad ke gheyr az zabaneh farsi zabaneh digari vojood darad
Baz goli be ghyrateh PAMUK tork ke in mardoonaghi ro darad
moafag bashin
 
پارلا 11/13/2006 12:09:50 AM
ای ميل: parla_tebrizli@yahoo.com
نشانی اينترنتی:
اورهان پاموک نویسنده بزرگی است اما از انصاف نگذریم این جایزه کامیا سیاسی بود و نوشته های این قسمت هم سیاسی است ربطی به ادبیات ندارد.
 
بابک 10/28/2006 6:09:46 AM
ای ميل:
نشانی اينترنتی:
من یک ناسیونالیست نیستم الگوی جهان وطنی را بیشتر میپسندم
اما در میان شما کردها هم زندگی کردم ومیدانم که خیلی از شما تفکرات
افراطی ناسیونالیستی دارید والبته تفکرات شما کورکورانه وبعضی ها از روی جهل است اری جهل
 
هادي خشايي 10/27/2006 12:21:48 PM
ای ميل:
نشانی اينترنتی: www.khashai.blogfa.com
سلام!---- امسال پي گير بودم بدانم برنده ي نوبل ادبي كيست. اولين بار توسط رمزآشوب مطلع شدم. يادداشت خوبي بود و از ميان نظرات هم چيزهاي جالبي دستگيرم شد. به وجه سياسي اش كاري ندارم. اين كه نوبل سياسي هست و .....{{ كاش اگر سياست اين همه براي داوران نوبل مهم بود اين جايزه را مي دادند به يك ايراني تا ايراني ها هم بي خيال انرژي اتمي شوند و .... (؟) }} بالاخره اين نوبل را بايد به يك كسي مي دادند يا نه؟ حالا داده اند به پاموك و ....
خالد جان ، آقاي رسولپور عزيز موفق باشي
و كامياب
 
آذین محمدزاده 10/22/2006 1:45:47 PM
ای ميل: site-editor@golagha.ir
نشانی اينترنتی: http://golagha.ir
سلام آقای رسول پور
با اجازه به این مطلبتان لینک داده شده، اینجا:

http://www.golagha.ir/guest/2006/Oct/16/920.php
 
امیر مهاجر 10/18/2006 6:28:13 AM
ای ميل: ariamir2000@yahoo.se
نشانی اينترنتی: www.amirmohajer.com
سلام. خسته نباشی. من هم خوشحال شدم؛ اما بدجوری احساس می کنم که این جایزه نه به پاموک نویسنده, بلکه به پاموک معترض اهدا شده. البته در این دوره و زمانه کم و بیش, جایزه ها سیاسی هستند و اهدای آن ها برای تقویت یک نیرو و تضعیف نیروی دیگر است. حالا غرب به پاموک جایزه ی نوبل می دهد تا از حریم ازادی دفاع کند. به قول عبید بزرگ, گربه گشت عابد و مسلمانا(!) این جایزه را کسانی داده اند که مخالف پیوستن ترکیه به اتحادیه ی اروپا هستند. می دانی چرا؟ به قول نخست وزیر آلمان, برای این که ترکیه بیش از 70 ملیون جمعیت دارد و با پیوستن به اروپا, 70 کرسی پارلمان را تصاحب خواهد کرد. هفتاد کرسی اتحادیه ی متمدن اروپا دست مسلمان های زبان نفهم و تروریست بیفتد؟ محال است اروپای مسیحی چنین اجازه ای بدهد و در این راه باز هم تلاش خواهد کرد. وگرنه نه کسی دلش برای ترک ها سوخته است و نه برای ارمنی ها و نه کردها. دعوا بر سر لحاف ملای عزیز است. به امید روزهای شاد
 
10/17/2006 2:36:51 PM
ای ميل:
نشانی اينترنتی:
من از اینکه اورهان پاموک جایزه نوبل را دریافت نمودند سیار خوشحالم در رابطه با گفته دوستمان اقای سهند همین نکته را باید بگویم در صورتی که گفته های شما در رایطه با برخورد دولت ترکیه با قظیه کشتار ارمنیها درست باشد و آن دولت هم خواستار شفاف سازی در آن زمینه می باشد به گفته شما پس چرا بعنوان آزادی بیان گفته های اورهان پاموک را بر نمی تابد و افرادی مثل ایشان را تهدید به ترور و زندانی کردن می نماید . خوب اگر دولت ترکیه مسئله امنیها را بر می تابیدند اجازه می دادند تا اورهان پاموک در ترکیه بمانند و آواره غرب نشوند حال بگوییم گفته های پاموک اشتباست . مطمئنا برای آن نوشته ها می توانست با نوشته و سند جواب دهد . بگذریم از این مسئله هماین کافیست که بگویم دولت ترکیه حتی تا به امروز مسئله بیست ملیون کورد ساکن آن کشور را قبول ندارد و شاید از قضه لیلا زانا مطلع باشی که تنها بخاطر سوگند خوردن به زبان کوردی و خواستار برادری کورد و ترک بودن در مجلش ترکیه توسط دادگاهای آن کشور محکوم به 15 سال زندان گردیدند که بعدن وقتی دولت ترکیه فهمید چه گندی در سطح جهان به بار آورده و تحت فشارهای اتحادیه اروپا و آزادیخواهان جهان مجبور شد تا پس از تحمل 10 سال زندانی توسط لیلا زانا دوباره وی را دادگاهی نموده و این با رای بر بی گنا وی صادر نماید و دستور بر آزادی وی رابدهد.
درود بر آزادیخواهان
 
پروانه اسماعیل زاده 10/17/2006 3:07:43 AM
ای ميل: p_esmaielzadeh@yahoo.com
نشانی اينترنتی: www.parvazbaparwane.blogspot.com
با عرض سلام و ادب
با اجازه لینک این مطلب را در وبلاگم قرار دادم
 
10/15/2006 9:31:33 PM
ای ميل:
نشانی اينترنتی:
ایران برای ترکیه همسایه شرقی است نه غربی. لطفا اصلاح بفرمایید.
--------------------------------------------------------------------------------------
رمزآشوب: با سپاس دوست گرامی / اصلاح شد.
 
sibil 10/15/2006 3:13:57 PM
ای ميل: nazli.kamvari@gmail.com
نشانی اينترنتی: http://www.sibiltala.blogspot.com/
يکی از بهترين مقاله هايی بود که درباره ناسيوناليسم ترک بعد از جايزه اورخان (خداد رضاخانی توضيح داد که تلفظ درستش اورخان است) خوانده ام....مخصوصاً اینکه نقد ناسيوناليسم ترک در عرصه نوشتاری زبان فارسی این روز ها اصلا يافت می نشود. ممنون

 
tanish 10/15/2006 2:47:48 PM
ای ميل: tanish51@yahoo.com
نشانی اينترنتی: http://tanish.co.sr
انگار دل پری از ترکها داری! نمیدونم چرا شما کردها همیشه علیه ترکها موضع میگیرید!؟
 
Sahand 10/15/2006 11:23:42 AM
ای ميل: snassimi@yahoo.com
نشانی اينترنتی:
ميدانم که با اين حرفهايم مردم به سرم خواهند ريخت و به انواع و اقسام جنایاتی که مرتکب نشده ام محکومم خواهند کرد.. من هم مثل بقيه از جايزه نوبل اورهان پاموک خوشحال شدم ولی اين را هم بگویم که سمتگيری های سياسی اش رل بزرگی بايد بازی کرده باشد . زيرا که بعقيده من ادم خيلی ساده لوحی است که نه تنها از استراتژی حتی ازتاکتیک هم هیچی حالیش نیست من کسی را که فقط نصف حقيقت را می گويد شارلاتان می دانم. دولت ترکيه بارها از دولت ازمنستان خواسته که کمسيونی بايد تشکيل و تمامی ارشيو ها گشاده شوردکه هر دو طرف بتوانند به يک نتيجه گيری برسند ولی دولت ارمنستان اين درخواست ترکيه را رد کرده است. اگر ريگی در کفش ندارند چرا ارشيو هايشان را باز نمی کنند.؟ جوابش ساده است. وقتی که دروغ هايشان بر ملا شد. آنوقت بايد مثل ايرانیهاو سايرين بايد ماه ها و حتی سالها برای گرفتن ويزای غرب منتظر باشند. و بعدا هم ديگر از کمکهای ميليونی غرب خبری نيست. هر کسی که شهر گلندل کاليفرنيا را ديده می تواند حدس بزند که چطوری ارمنی ها دوحين دوجين مادر بزرگ. پدر بزرگ. عمو .دايی. خاله زاده. پسر خاله وووو هايشان را به آمريکا اورده و از مزايای دولت فدرال و ايالتی استفاده می کنند ک این همه مزایا تقریبا برای هیچ ملت ديگری در نظر گرفته نشده. دولت

دولت ترکيه کشته شدن ارمنی ها را انکار نمی کند. شما حتی از سفارتخانه های ترکيه جزوه و بروشور هايی را می توانيد درخواست کنيد که این مسئله را مفصلا تشريح کرده. ترک ها می گويند که ارمنی ها با همکاری روس ها و دول غرب می خواستند که جنگ داخلی راه انداخته که دشمنان ترکيه بتوانند از اب گل آلود ماهی بگيرند. اکثر کشت و کشتارها بين کرد ها و ارمنی ها بوده زبرا که مناطق ارمنی ها و کردها نزديک همديگر بوده و ارمنی ها ادعای اراضی کردنشين را داشتند. هر منطقه ای که ارمنی ها قدرت بيشتر داشتند ترک ها را قتل عام می کرده اند. در بعضی از شهرهای شرق ترکيه بناهای يادبودی به نام قربانيان اين قتل عام ها برپاشده است. چرا دور برويم. مگر جنايات ارمنی ها در ايران را نمی دانيم؟ همان هايی که می خواستند در قلب آذربايحان ايران يک دولت مسيحی ايجاد کنند. دکتر هئيت در اين باره مقالات خيلی خوبی نوشته. چرا اقای اورهان پاموک از جنايات ارمنی های فاشيست در آذربايجان شمالی مخصوصا جنايات ساديتسی شان در خوجالی چيزی نمی گويد. دهان گنده و گشاد اورهان بهترين سوغاتی بود که دشمنان ملت ترک تا بحال دريافت کرده اند. ارمنی ها از خوشحالی شان به

پشت افتاده اند. بقول آذربایجانی ها ؛ آغاجی ایچیندن یئرلر.؛... درخت از توش خورده میشه... اورهان ها ندانسته رل ستون پنجم دشمن ترک را بازی می کنند. ولی ترک ها خیلی وقت پیش به خود امده و دیگر هر دو چشمشان را به غرب ندوخته اند. ترک ها الان بیشتر به شرق نظر دارند و نه بغرب. ادم خنده اش می گیره وقتی قوانینی مثل غیرقانونی کردن انکار نسل کشی یهودیان و ارمنی ها را میخونه. مگر متهم تا زمانی که جرمش ثابت نشده بیگناه نیست.؟ مگر امکان داره که مجرمی بتواند از خودش دفاع کند وقتی که قبول نکردن خود اتهام خودش جرمی باشد. البته درک اينگونه مسائل چندان هم مشکل نيست وقتی که اکثر به اصطلاح روشنفکران شرق را شستشوی مغزی کرده اند و مثل ستون پنجم ازشان استفاده می کنند و اين بد بختهای بيجاره و درمانده نيز فکر می کنند که دارند به مردمشان کمک می کنند.


 
mehdi-berlin 10/15/2006 5:51:30 AM
ای ميل:
نشانی اينترنتی:
afarin
 

نام:

ای ميل:

نشانی اينترنتی:

پيام:

 
 
 نقل مطالب اين سايت (به جز لينک مستقيم) تنها با اجازه‌ی نويسنده مجاز است